Good food after a good work-out!


Si pentru ca anul acesta tragem tare pentru viitor Personal Trainer si Fitness and Aerobic Instructor, trebuie sa lucram nu doar la partea de work-out, ci si la cea de nutritie. Si pentru ca exista acea intrebare si totodata teama, ca dupa un antrenament intens, oare ce mancam sa nu punem la loc, am preluat unele sfaturi folositoare si sanatoase, cred eu, de pe http://www.apropo.ro.
Asadar:
Omleta – Proteinele şi carbohidraţii sunt două elemente-cheie ale mesei de după efortul fizic. Cu câte 70 de calorii fiecare, ouăle conţin vitamina D şi proteine, însă nu fii tentat(a) să le consumi crude, deoarece nu aduc mai multe avantaje decât dacă ar fi gătite. De fapt, când sunt gătite, ouăle ajută organismul să reţină de două ori mai multe proteine.

Boabe de quinoa – Pentru doza ta de carbohidraţi, orezul brun este OK dar nu se compară cu vitaminele si nutrientii, pe care le conţine quinoa (sortiment de cereale). Totodată, acestea conţin mai multe fibre şi proteine decât orezul brun şi sunt mai uşor de preparat.

Suc de portocale – faţă de vitamina C, vei consuma mai mult potasiu decât conţin sucurile comerciale dedicate sportivilor, care în general sunt recomandate în timpul antrenamentului, nu ulterior. Potasiul este important pentru că ajută organismul să îşi ajusteze nivelul fluidelor. Sucul de portocale poate fi adăugat şi în shake-urile cu proteine.

Chefir, Iaurt – O cană cu chefir conţine 11-14 grame de proteine care nu apar în mod natural în organism. Proteinele din lactate sunt recomandate pentru că menţin masa musculară şi grăbesc pierderea în greutate. Având în vedere că gustul chefirului simplu este neplăcut pentru unii, el poate fi amestecat cu fructe sau cereale.

Banane – conţin carbodhidratii buni de care ai nevoie după antrenament. Aceştia îţi vor ajuta organismul să menţină un nivel bun al glucozei, care contribuie la regenerarea musculară. În plus, bananele conţin potasiu.

Peste – conţine multe proteine şi antiinflamatori omega-3 care servesc la regenerarea musculară şi la creşterea performanţei fizice.

Afine – aceste bobite asigura organismului cantitatea necesara de antioxidanti necesara si ajuta la triplarea procesului recuperarii dupa antrenamentele intense.

Humus – o opţiune fără carne fantastică şi foarte uşor de preparat. Humus-ul conţine proteine şi carbohidraţi.

Fructe uscate, seminte, nuci – necesar de proteine şi carbohidraţi, ajută la regenerarea musculară (o jumătate de cană conţine 34 de grame de proteine).

Ananas – bromelina din ananas este un antiinflamator natural care poate vindeca răni sau umflături. Acest fruct este bogat în vitamina C, care la rândul său ajută la regenerarea ţesuturilor.

Kiwi – conţine multă vitamina C şi potasiu, fiind şi o sursă excelentă de antioxidanţi, care combat crampele musculare. Încearcă să consumi kiwi cu tot cu coajă, întrucât aceasta conţine chiar mai mulţi nutrienţi decât miezul.

Apa – lipsa hidratării este prima greşeală din timpul programului de exerciţii fizice. Pentru a rămâne în formă, trebuie să te hidratezi foarte bine, consumând cel puţin 3 pahare cu apă în timpul antrenamentului.

Mananca – Corpul tău foloseşte multă energie când faci efort fizic, iar dacă nu te hrăneşti corespunzător rişti să nu mai fii capabil să lucrezi. Nu mânca imediat după antrenament, ci aşteaptă cel puţin 15 minute, dar mănâncă ceva!

Articolul imi este extrem de folositor si sper sa te ajute si pe tine, cea care faci sport si nu numai!

Alege sa fii sanatoasa!
Alege sa fii frumoasa!

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Sanatate, Sport și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Good food after a good work-out!

  1. Este cu adevarat folositor si ar trebui sa tinem cu totii cont de aceste sfaturi. Am intalnit mai ales chestiunea conform careia „nu mananc dupa antrenament, doar nu vreau sa pun la loc tot ce am dat jos”…nimic mai gresit! Trebuie sa hraniti muschii si corpul pentru a nu lucra degeaba, pentru a avea o forma frumoasa si nu in ultimul rand un corp sanatos! Spor la antrenamente! 🙂

  2. multumesc frumos pentru urari! insa importante sunt si alegerile culinare pe care le facem dupa ce depunem atata efort la o sesiune de fitness!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s